Наши проекты:
Журнал · Discuz!ML · Wiki · DRKB · Помощь проекту |
||
ПРАВИЛА | FAQ | Помощь | Поиск | Участники | Календарь | Избранное | RSS |
[44.192.95.161] |
|
Страницы: (3) 1 [2] 3 все ( Перейти к последнему сообщению ) |
Прикр. сообщ.
#1
,
|
|
|
В этоу тему постим ссылки на информацию по J2ME и краткие пояснения к ним. Все обсуждения, репорты о битых ссыках и т.п. - сюда: Уроки, книги
|
Сообщ.
#16
,
|
|
|
для новичков только начинающих какую книгу посоветуете?ссылочку пожалуйста скиньте
|
Сообщ.
#17
,
|
|
|
А подскажите пожалуйста где можно скачать исходники ява-машины которую используют на мобильных телефонах?
|
Сообщ.
#18
,
|
|
|
Цитата jeka1202 @ А подскажите пожалуйста где можно скачать исходники ява-машины которую используют на мобильных телефонах? Вас интересуют исходники именно java-машины или java-runtime или интерфейсных классов? С первыми двумя будет сложновато |
Сообщ.
#19
,
|
|
|
Меня интересуют именно исходники самой ява-машины, если есть таковые исходники, то укажите пожалуйсто где их можно скачать)
Точнее меня интересуют исходники ява машины которая стоит на телефонах Сименс, желательно не ниже х65-серии |
Сообщ.
#20
,
|
|
|
Не думаю, что они открыто распространяются.
|
Сообщ.
#21
,
|
|
|
Есть у кого-нибуть инфа по всем классам, методам и т.п. на любом языке?
|
Сообщ.
#22
,
|
|
|
Цитата A.zz @ Есть у кого-нибуть инфа по всем классам, методам и т.п. на любом языке? Что значит "на любом языке"? |
Сообщ.
#23
,
|
|
|
Цитата wind @ Что значит "на любом языке"? думаю ru/en Цитата A.zz @ Есть у кого-нибуть инфа по всем классам, методам и т.п. на любом языке? по классам конкретного производителя обязана быть на сайте производителя, а стандартные тут http://java.sun.com/javame/reference/apis.jsp |
Сообщ.
#24
,
|
|
|
Сообщ.
#25
,
|
|
|
Нашел пару ссылок с исходниками
http://j2me-codes.blogspot.com http://discussion.forum.nokia.com/forum/showthread.php?t=92146 http://www.bartwell.ru/articles/?aid=2 http://developers.sun.com/mobility/midp/articles/threading2/ тут треты описаны - пробывал - что то их пример не фурычит http://www.java2s.com/Code/Java/J2ME/CatalogJ2ME.htm тут корень - список всех примеров http://www.java2s.com/Code/Java/J2ME/BackgroundProcessing.htm А тут пример про треды - рабочий Постараюсь все сайты скачать с примерами и выложить отдельным архивом на рапиде. И по запросу на мыло. ------------------------ как обещал, скачаные два сайта с примерами без картинок (они вообщем-то не нужны) с картинками на рапиде тут20 МБ БЕЗ картинками на рапиде тут6,8 МБ 19-03-09 http://forums.devarticles.com/java-development-38/ забугорный сайт - думаю что в основном Java2ME Base64.java http://www.koders.com/java/fid2B76F86B8F8FF984EFE3C04AC6DE198E40D8EF41.aspx класс для конвертации http://mobilepit.com/category/j2me-javame/ Еще один забугорный сайт очч интересный - англ яз знать обязательно! http://www.coderanch.com/forums/f-41/Java-Micro-Edition;jsessionid=C215B821525E6F5549325525FB974ADA Many post, 127 page!!!! http://www.java-tips.org/java-me-tips/midp/ Основные разделы |
Сообщ.
#26
,
|
|
|
Список телефонов поддерживающих Java, по состоянию на июнь 2002 года
Модель Объем памяти для Java, Мб Разрешение дисплея, пикселей Число градаций серого (для черно-белых дисплеев) Число оттенков цвета (для цветных дисплеев) Прикреплённый файл2002.zip (5.53 Кбайт, скачиваний: 1070) |
Сообщ.
#27
,
|
|
|
Список разрешений дисплеев для ряда телефонов
CLDC1.1 Sony Ericsson NoKia Siemens Motorola Samsung CLDC1.0 Nokia Samsung Motorola Прикреплённый файлresolution.zip (6.94 Кбайт, скачиваний: 1105) |
Сообщ.
#28
,
|
|
|
Сводная таблица прошивок, процессоров и дисплеев на Fly по состоянию на август 2007
Software by EZZE_for_SC_070828.zip Прикреплённый файлSoftware_by_EZZE_for_SC_070828.zip (7.73 Кбайт, скачиваний: 1096) |
Сообщ.
#29
,
|
|
|
Таблица совместимости мобильных телефонов с различными типами SMS сообщений
Прикреплённый файлSMS.zip (18.74 Кбайт, скачиваний: 1001) |
Сообщ.
#30
,
|
|
|
Для SonyEricsson
http://developer.sonyericsson.com/site/global/techsupport/tipstrickscode/java/p_java.jsp COMMUNICATION JSR 238, localize your data with Internationalization API Creating MIDlets for HGE-100 GPS enabler accessory Serial port connection using Java ME for P990, M600 and W950 Post Java ME file to web server JSR 82 example, Bluetooth probe Advice on managing connections between Bluetooth SDP records and a game server How to send an MMS using JSR 205 Measure Bluetooth connection performance Part two: The server side of using irDA with the OBEX protocol Connecting to a GPS receiver using Bluetooth (JSR 82) Part one: Using irDA with the OBEX protocol to create a client application Go streaming with V800 Easy web browsing without GPRS Using PushRegistry with SMS Communication BluePad - a Bluetooth Based Sketch Board for P900 Phones Controlling Bluetooth Mini Race Car from the P900 Class Headlines Collecting News Headlines Over the Internet J2ME Networking with the MicroGraph Application Avoid Connection Problems with Your Java Applications on the T6xx and Z600 devices Understanding Networking in CLDC Fast stream reading in Java Ensure correct HTTP response code handling for your Java app OTHER Changed Java™ ME permission settings Alerting the user from a minimized MIDlet, JP-7 and above Utilize the W910 accelerometer in the Java ME Platform using JSR 256 - The Bouncing Ball Game System font effects for MIDP 2.0 phones Minimizing MIDlets Autostarting MIDlets in JP-7 phones How to create a standby MIDlet for Java Platform 7 (JP-7) phones JSR 75: Accessing the PIM database and File system Part two: The PIM API JSR 75: Accessing the PIM database and File system Part one: The FileConnection API Introducing XML Parsing with JSR 172 Common failures in Java Verified Hardware Java acceleration with Jazelle Compliments of DataMirror: JDBC access for J2ME MIDP based Java applications Designing your MIDlet for JavaVerified Getting MIDlet firmware version info Using JAD file to configure screen size on V800 How to make a winner - Tips from Sony Ericsson Game Developers Challenge 2004 jury Dividing big MIDlets into two parts Game ideas and common genres Getting started with games development Application using platform request Localizing your MIDlet Image memory handling on K700 Serializing an image in MIDP 2.0 Adding cryptographic to your MIDlet Sorting the records from the RecordStore Importing data to a MIDlet Z1010 supports CLDC1.1 Larger canvas size and access to restricted API's Make your Java games go global Running MIDlets in flip-closed mode Is ServiceRepaints() really a blocking call? Deadlock drawing in Java applications Use OTA for PushRegistry in MIDP 2.0 Optimize method signature in MIDlets for performance Reading System Properties in MIDlets How to Optimize Loops in Java MIDlets Avoiding Memory Fragmentation RealtimeClock in J2ME Applications InfoTest - Querying the Supported Media Types and Protocols (MMAPI) How to Make a J2ME MIDlet Sleep (all Sony Ericsson J2ME devices) RecordStore in J2ME MIDlets Avoid Connection Problems with Your Java Applications on the T6xx and Z600 devices Understanding Record Management System in J2ME Recordstore Size Information for the T6xx and Z600 devices Launching Applications from Java on the Sony Ericsson P80x and P90xs How to create a Java MIDlet using a simple Hello World example Approximating floating point values using integers in J2ME/MIDP applications Improving performance on constant multiplications in J2ME/MIDP applications Using sine and cosine math calculations in J2ME/MIDP applications Efficient RMS data management in J2ME applications How to handle interruptions such as incoming calls on Sony Ericsson J2ME devices Fast stream reading in Java Fast iterating through an array or vector in Java MEDIA JSR 234 Advanced Multimedia Supplements API, controls overview & examples JSR 135, recording PCM (.wav) sound in JP-8 Hide files from JP-8 Media UI using JSR 75 Use GameCanvas for more than games Interrupt the screen saver on Java ME phones FM radio player using JSR 135 on UIQ 3-based phones Getting started with SVG and JSR 226 Camera control using JSR 234 in Java Platform 7 (JP-7) phones Stream and play music from the web using Java ME Collect meta data from a media stream with MetaDataControl New features in the Mobile Media API (JSR 135): progressive download and audio capture How to control sound volumes in Java Using simultaneous sounds Image optimization in more ways than one A case study: Porting Java applications from Nokia - The Pocket Panic experience Using JAD file to configure screen size on V800 Designing horizontal mode games for the S700 series Full canvas on Sony Ericsson P910 Image memory handling on K700 Serializing an image in MIDP 2.0 Taking snapshots with the Z1010 camera Optimization of Z1010 image handling Graphic memory on the Z1010 Display a Java splash screen Larger canvas size and access to restricted API's Is ServiceRepaints() really a blocking call? Deadlock drawing in Java applications Compliments of Sumea: Java Optimization Tips & Tricks Using GameCanvas in MIDP 2.0 Paddleball - Simple "Pong" Type Game Scribble Drawings on the P800/P900 Screen PlayAudio - Demonstrating the MIDP 2.0 Media API and MMAPI (JSR-135) InfoTest - Querying the Supported Media Types and Protocols (MMAPI) How to Reduce Jerky Animations and Delayed Sound Playback When Using the MMAPI on the Sony Ericsson T610 and Z600 Image Sizes and Transparency on the T610 How to create a Java MIDlet using a simple Hello World example Basic Mobile Media API snippet (Audio) for the Sony Ericsson T610 Writing a J2ME application that adapts to the screen size Using images on the Sony Ericsson T6xx and Z600 devices UI & COMPONENTS Using images on the Sony Ericsson T6xx and Z600 devices Using images on the Sony Ericsson T6xx and Z600 devices Handling repeated key presses in MIDP 2.0 Full-screen canvas and D-pad enhance the user experience of MIDlets Working with Commands on P910i full screen Canvas Full canvas on Sony Ericsson P910 Opening the phonebook with Java Controlling game effects with the Layout Manager T610 key events handling - a hot Java Forum topic Command priority in Java MIDlets Using GameCanvas in MIDP 2.0 Command Handling in MIDlets on T610 and Z600 Command Handling in MIDlets on T610 and Z600 Paddleball - Simple "Pong" Type Game Scribble Drawings on the P800/P900 Screen Menu techniques for professional J2ME MIDlets How to create a Java MIDlet using a simple Hello World example Implementing a high level graphics ticker in J2ME/MIDP applications Handling List events in commandAction() - J2ME/T610 specific Key handling on the Sony Ericsson T6xx and Z600 devices TOOLS & SDK Common failures in Java Verified New features in the final Sony Ericsson J2ME SDK 2.1.5 Designing your MIDlet for JavaVerified Easy web browsing without GPRS Getting started with games development Reduce the size and secure your MIDlet with an Obfuscator Forum tip of the month: Optimizing the T610 device emulator Debugging a P800 application using Palm Reporter Добавлено Платформы SonyEricsson Первое поколение: T68, T100, T105, T200, Z200, T600, T226, T230, T290, T300, T310 Особенности: нет поддержки закачки игр, либо игры только на Mophun. Разрешение экрана не более 128x160, есть как монохромные, так и цветные. Количество цветов не более 4096. 1.0G - Модели без Mophun: T68, T100, T105, T200, Z200, T600 1.5G - Модели с Mophun: T226, T230, T290, T300, T310 Второе поколение: T610, T630, Z600 Особенности: к Mophun добавилась поддержка Java MIDP 1.0 (JP-1), наличие Bluetooth. Разрешение экрана 128х128, количество цветов до 65536. Впервые появилась встроенная камера, разрешение 0,3 МП (до VGA). 2.0G - Модели: Т610, Т630, Z600 Третье поколение: J300, K300, K500, K700, S700, Z500, Z800, V800, Z1010 Особенности: поддержка 3D Java, поддержка .MP3, съемка видео в .3GP. Это телефоны с Java-платформой на MIDP 2.0 (JJP-1 ... JP-4), уже без Mophun. Разрешение экрана 128х128 ... 240x320; количество цветов до 65536. Разрешение камеры от VGA ... 1,3 МП (программная интерполяция до 1280х960 не в счет). 3.0G - Модели с JP-2: Z1010 3.5G - Модели с JP-3 (поддержка JSR-184 и Mascot Capsule v.3): J300, K300, K500, K700, S700, Z500 3.75G - Модели с JP-4 (небольшие улучшения): Z800, V800 Четвертое поколение: K600, K750, W700, W800, Z520, K310, K320, K510, W200, W300, W550, W600, W810, W900, Z530, V600, Z550 Особенности: поддержка карт памяти Memory Stick Duo Pro, новый разъем FastPort (кроме К600, V600), Java-платформа JJP-5 ... JP-6 с доступом из Java к ФС телефона и функциям Bluetooth; наличие Activity Menu в интерфейсе; автофокус в камере. Разрешение экрана 128х160 ... 240x320; количество цветов до 262144. Разрешение камеры - до 2 МП с автофокусом. 4.0G - Модели с JP-5: K600, K750, W700, W800, Z520 4.5G - Модели с JP-6 (работа с XML, прогрессивная загрузка): K310, K320, K510, W200, W300, W550, W810, W900, V600, Z530, Z550 Пятое поколение: K550, K610, K790, K800, K810, S500, T650, W580, W610, W660, W710, W830, W850, W880, Z610, Z710 Особенности: поддержка карт памяти Memory Stick M2 micro у большинства телефонов, многозадачность Java (JP-7) и неограниченный Java-Heap; возможность поставить Java-приложение на фон; наличие функции TrackID в плеере; наличие RSS. Разрешение экрана 220х160 ... 240x320; количество цветов до 262144. Максимальное разрешение камеры - 3.2 МП, автофокус, ксеноновая вспышка (K790, K800, K810). 5.0G - Модели: K530, K550, K610, K790/K800, K810, S500, T650, W580, W610, W660, W710, W830, W850, W880, Z610, Z710. Шестое поколение: K850, W910, Z750 Это телефоны с JP-8, добавлена поддержка Open GLВ® ES и MSA; смена типа навигации - добавление средней софт-клавиши и кнопок "поднять\опустить трубку"; появление поддержки HSDPA. Разрешение экрана 240x320; количество цветов до 262144. Максимальное разрешение камеры - 5 МП. 6.0G - Модели: K850, W910, Z750 |