Наши проекты:
Журнал · Discuz!ML · Wiki · DRKB · Помощь проекту |
||
ПРАВИЛА | FAQ | Помощь | Поиск | Участники | Календарь | Избранное | RSS |
[34.231.180.210] |
|
Сообщ.
#1
,
|
|
|
Ребята, где тема-то? Давно пора было создать..
Относительно свежие новости по этой версии Цитата The 25 days of C++mas - December 1 - C++Builder XE3 64-bit compiler C++Builder XE3, Embarcadero’s multi-platform C++ development solution for creating native applications for Windows and Mac, delivers the best of both worlds - a highly compliant C++11 64-bit Windows toolchain with an agile development solution. Now you can use the latest C++ features and libraries in your 64-bit Windows applications while you speed your development process with C++Builder’s agile, visual development environment. Embarcadero® C++Builder® XE3, with FireMonkey®, is the fastest way to deliver native applications multiple devices and operating systems including Windows and Mac, allowing developers to dramatically reduce coding time and build applications 5x faster. The upcoming C++Builder XE3 64-bit compiler will include the following language and library support: C++98, C++TR1, and C++11 language standards ANSI C, ISO C, C99, and C11 language standards Dinkumware standard C and standard C++ libraries version 5.3: Standard Template Library (STL), Standard C Library, Standard C Library Headers Boost C++ libraries version 1.50 High-performance 64-bit code generation Agile C++ language extensions With C++Builder XE3 you can build VCL and FireMonkey 32-bit applications for Windows and Mac OS X. For 32-bit we provide Dunkumware STL version 5.01 and Boost version 1.39 libraries. If you build for 64-bit Windows then the IDE will use Dinkumware 5.3 and Boost 1.50. If you want to use one codebase for your Windows (32/64) and Mac OSX applications first build your VCL or FireMonkey application project and debug it for Win32 and then add the Win64 target platform, rebuild and test. Some compiler and Windows differences to be aware of (most of the time the compiler and RTL will take care of things for you unless you have platform specific code): 64-bit Windows Applications use the familiar Windows API Windows API calls must be 64-bit versions. Try blocks are supported in 64-bit Windows programs. A 64-bit Windows application can use a 32-bit Windows type library (as some 64-bit MS Office applications do). Cannot mix 32-bit and 64-bit code in the same process. DLLs, components, libraries, and packages require that you compile or install separate 32-bit Windows (design-time) and 64-bit Windows (run-time) versions if you want to use the Form Designer. 64-bit Windows is needed for OS extensions, shell extensions. The size of LRESULT, WPARAM, and LPARAM all expand to 64 bits, so message handlers will have to be checked for inappropriate casts. Object and Library file formats are different in the 32-bit and 64-bit C++ compilers. BCC32 and its associated tools use OMF in .obj and .lib files BCC64 uses ELF in .o and .a files When you migrate a 32-bit Windows application to 64-bit Windows, you must change references to .lib and .obj to be .a and .o, respectively. Where possible, object and library file extensions should be removed. When necessary, as in custom scripts, the extension must be changed or made conditional with version detection. Support for Inline assembler in the 32-bit and 64- bit C++ compiler C++Builder 32-bit style inline assembly is not supported in the 64-bit compiler. The C++ 64-bit compiler does support inline assembly using the line-by-line AT&T syntax, not the more familiar block-of-Intel syntax. Functions can be written entirely in assembly (using a separate assembler) and may be linked into your program. Отсюда: http://blogs.embarcadero.com/davidi/2012/12/03/42025/ Там же можно скачать предварительную версию компилятора |
Сообщ.
#2
,
|
|
|
Ну наконец-то C++Builder x64
|
Сообщ.
#3
,
|
|
|
Первое впечатление гуляет на просторах еще с ХЕ2, но в ХЕ3 осталось.
|
Сообщ.
#4
,
|
|
|
очередная радость(
в проекте (РАД ХЕ) используется TChart. Попытки собрать проект без рантайм-пакетов приводят только к одному результату - Unable to open file 'CHART.OBJ' на заметку - собрать проект удалось только если: - убрать //#pragma link "Chart" //#pragma link "Series" //#pragma link "TeEngine" //#pragma link "TeeProcs" - добавить в пути библиотек C:\Program Files\Embarcadero\RAD Studio\10.0\lib\osx32\release где лежат файлы TeeFonts.res и TeeResou.res |
Сообщ.
#5
,
|
|
|
а вот это вообще выше всяких похвал для ХЕ3 update2
The following Windows platforms are supported as development platforms: Microsoft® Windows 8 (32-bit and 64-bit) Microsoft Windows 7 SP1 (32-bit and 64-bit) Microsoft Windows VistaTM SP2 (32-bit and 64-bit) requires administrator rights Microsoft Windows Server 2008 (32-bit and 64-bit) а ХР выпала... |
Сообщ.
#6
,
|
|
|
Цитата kwwsoft @ а ХР выпала... В последней Visual Studio та же фигня. |
Сообщ.
#7
,
|
|
|
Hi All!
Может я чего-то не понял, но свои компоненты, расширяющие VCL на C++, в XE3 можно только для 32 бит создавать? Другими словами хочешь свои 64 битные компоненты, тогда пиши их на Дельфи?! |
Сообщ.
#8
,
|
|
|
Как я понял, если установить Rad XE3 без дельфей, а только CBuilder, то механизм встроенной локализации для 64 битных приложений работать не будет. Да и 32 битные проекты по созданию dll для поддержки языков, работают корректно если путь к проекту не содержит пробелы.
|
Сообщ.
#9
,
|
|
|
очередной подарок - под Win2000 приложение не стартует . Требует импорт с кернела GetSystemTimes - а она появилась только в Win2003
Сообщения были разделены в тему "литература по с++ builder xe5" |
Сообщ.
#10
,
|
|
|
Вопрос крохотный (оправдание, чтобы новую тему не создавать):
Поставил RAD XE8 на Win10, и она не может распознать, что это Win10, пишет Win8. Отчего так, ежели в вики записано: Цитата Win10 ?Первая предварительная версия Windows 10 (сборка 9841) была выпущена 30 сентября 2014 года для корпоративных клиентов. На следующий день эта сборка стала доступной для загрузки на сайте программы предварительной оценки Windows. Прикреплённая картинка
|